4 Ocak 2014 Cumartesi

Cemil Abi nerede, ona bakacağız

(...) Bir hüzün bir acı bu ayrılık esnasında
Çok yoğun olarak yaşanıyor...
Bir görsen, bir bilsen
Ah! Cemil ağabey...
Halil Aydın, "Cemil Abi! 2", antoloji.com
Telaşa mahal yok, bitsin panik! Hem Deniz Baykal meselesini ("Baykal Strikes Back") çözdüm hem de yaşanan kargaşada yolunuzu bulabilmeniz için en sağlam pusulayı takdim ediyorum. Kulağınız bende, gözünüz Baykal'da olsun. Daha doğrusu Cemil Abi'de.

Yakın tarihimizin önemli gelişmelere gebe bir dönemine gidiyoruz: AKP henüz kurulmamış, Recep Tayyip Erdoğan ve arkadaşları, "yeni oluşum" peşinde. Buna "Oluşum 1" diyelim. Aynı sıralarda, galiba Melih Gökçek ve başka birileri de başka oluşum peşinde. Buna da "Oluşum 2" diyelim. (Adana-Urfa da diyebilirdik ama hangisi daha acılı, bilemedim.) Türk siyasetinde oluşumların ortaya çıkışı, Ankara otellerindeki birikmelerden anlaşılır. Bu cümleden olmak üzere, Oluşum 1'den bazı elemanlar lobide biraraya gelirler. Bir de bakarlar ki, Oluşum 2'den insanlar da orada. Bugün olsa "pişti" denecek.

Tabiî her iki oluşumun temas ettiği kişiler aynı çevrelerden, herkes birbirini tanıyor. Otele giren şahıslardan biri, Oluşum 1'cileri görür, doğruca yanlarına gider, merhabalaşırlar. Fakat anlaşılır ki, bu kimse aslında Oluşum 2'cilerle buluşmaya gelmiştir. Nitekim -muhtemelen zoraki tebessümler eşliğinde- onların yanına gider.

Fakat bir süre sonra Oluşum 1'ciler bu şahsın geri geldiğini ve yanlarına oturduğunu görür. Dağılırlarken, aralarından biri, "Ne iş?" diye sorar haliyle: "Onlarlaydın, bize geldin, falan?" Şahıs duraksamadan cevap verir: "Evet, onlarla buluşmaya gelmiştim, mâlûm, oluşum halindeler. Fakat siz de oluşum halindesiniz ve baktım ki Cemil Abi sizin yanınıza geldi. E, Cemil Abi hangisindeyse o tarafın işi olacak, öbürününki yatacak demektir."

Dün gece, Deniz Baykal'ın birdenbire ortalara çıkıp, üstelik Cemil Çiçek'le görüştüğünü öğrenince öyle paniğe kapılmışım ki, bu anekdotu hatırlayamadım. Sözü geçen oluşumculardan birinin vaktiyle naklettiği bu hadise, oysa, sadece Baykal'ın esrarengiz rotasını izah etmekle kalmıyor, hepimiz için de pusula vazifesi görüyor. Önümüzdeki günlerin daha yoğunlaşacak toz dumanı içerisinde nereye bakacağız, neyi göreceğiz, yolumuzu nasıl bulacağız? İşte cevap: Cemil Abi nerede, ona bakacağız.