10 Haziran 2014 Salı

Ekonominin unsurları/2 - Bireysel Girişimci

İnternette yayımladığım bazı fotoğraf dizilerine burada da yer vereceğim. Geçen yılın Mayıs'ında Flicker'da yapılan korkunç değişiklikler yüzünden oradan göçen birçok fotoğrafçı ve istikrarlı fotoğraf amatörü, ipernity sitesine geçtik. Ben de o vesilesiyle fotoğrafları derleyip toplama, yeniden işleme ve sergileme şansı buldum, çeşitli diziler oluşturdum. Ipernity yol geçen hanı cinsinden bir site olmadığı için, fotoğraflar daha çok meraklısına sunulmuş oluyor. Oysa, özellikle dizi mantığı içerisinde biraraya getirilmiş olanların yayımlanmasının mana taşıdığına inanıyorum.

"Ekonominin Unsurları" dizisiyle başlamıştım, devam ediyorum. İkinci fotoğraf: Bireysel Girişimci.

Individual entrepreneur / Bireysel girişimci

Bu kare, 1980'lerin ortalarından, Zonguldak'tan. Kömürün değersiz artığı sahile dökülüyor, insanlar gidip eşeleniyor, topluyorlar. Derme çatma kulübeler yapılmış, simsiyah çamur balçık içerisinde küreklerle, eleklerle, sepetlerle deniz kenarından kömür artığı toplanıyor. Küfelerle taşınıyor. Eziyet, yoksulluk bir yana, yoksulların feci şekilde aşağılandığı bir manzara oluşturuyor bütün bunlar. "Serbest piyasa" düzeninde içselleşmiş acımasızlık, vicdansızlık, riyakârlık, arkanızı şehre yüzünüzü denize verdiğinizde, ayaklarınızın dibinde baştan başa uzanıyor.

Fotoğrafların burada tek tek yayımlanmasını beklemeyeyim, dizinin tamamını göreyim diyenler şuraya tıklayabilir: Ekonominin Unsurları Fotoğrafa tıklarsanız daha büyük, doğru dürüst görebilirsiniz.

(Twitter ahalisi için not: Twitter'da paylaştığım iki fotoğrafla başlıyorum. "Bunu görmüştük" diyenler haklıdır, iki fotoğraf sonra durum düzelecek.)