2 Mart 2015 Pazartesi

TTNET'in tuhaf tezgâhı

Telefon çaldı. 440375 no'lu telefondan arıyorlardı. Daha önce denediğim bir şeyden emin olmak için açtım. Önce ses çıkarmadım, sonra "efendim?" dedim. Karşıdaki otomatik mekanizma, ses verirseniz harekete geçiyor, ses vermeden beklerseniz öylece duruyorsunuz karşılıklı. Bunun zararı, sizi arayanların listesinde "aranmamış-konuşulmamış" gözükmeniz, dolayısıyla sizi durmadan yeniden aramaları. Cevap verirseniz yine tekrar aranabiliyorsunuz, ama en azından hemen ve aynı konum tarafından değil.

Her neyse, cevap verince karşıma çıkan nazik genç adam, bana öncelikle "bilgilerimi araştırmalarına izin verip vermediğimi" sordu. Israrla, her cümlesinin başında "TTNET olarak..." demeyi ihmal etmeden, bana avantajlı internet paketleri sunabilmek için bilgilerime bakmaya ihtiyaçları olduğunu anlatmaya çalıştı. Ben de ısrarla, hangi bilgilerimi, nereden, nasıl araştıracaklarını sordum. Hiçbir somut cevap veremedi.

Soru şu: Bana internet paketi önermek için TTNET'in, zaten sahip olduğu, adım, soyadım, adresim, telefon numaram ve halihazırdaki paketim dışında, nasıl bir bilgiye ihtiyacı var ve ısrarla sorup onay almaya çalıştıklarına göre, nasıl bir potansiyel hak ihlali sözkonusu?

Herkesin haberi olsun, uyanık olunsun hem belki konuyla ilgili birileri belki harekete geçer diye buraya yazıyorum. Kimbilir nasıl bir çakallık var yine...