23 Haziran 2014 Pazartesi

Radikal mevzuunda zorunlu bir açıklama

T24'te şimdiye kadar süper röportajlarını okuyup takdir ettiğim Hazal Özvarış ne yazık ki benim tesbit edebildiğim ilk hatasını benimle ilgili bir konuda yaptı. Özvarış'ın Radikal'in kurucu genel yayın yönetmeni Mehmet Yılmaz'la söyleşisinde ('Radikal kötü yönetildi, aktif gazetecilik yapılsa kapanmazdı') şöyle bir soru yeralıyor:
Ümit Kıvanç 28 Şubat’ta Radikal ile yollarını ayırmak zorunda kaldığını yazdı. Gösterdiği sebep: Önce bir yazısının yayınlanmaması, sonra “general” ifadesinin geçtiği eleştirel bir [ifadenin -ük] yazısından çıkarılması.
Mehmet Yılmaz buna şöyle cevap veriyor:
Hiç böyle bir olay hatırlamıyorum, doğrusunu isterseniz.
Tabiî, o hatırlamaz. Eminim hatırlamıyordur... Ben size doğrusunu "Radikal ve benim Radikal maceram" yazımda anlattım. Bunu geçiyorum, zira şu anda konumuz bu değil. Sorun, Hazal Özvarış'ın bana atfen, varolmayan bir iddiayı dile getirmesi. "Önce"-"sonra" diye zikrettiği şeylerden "sonra" olanı doğru: yazımdan birşeyleri atmışlardı. Ama yayımlanmayan herhangi bir yazım olmadı.

Buna üzüldüm, çünkü Özvarış'ın ne kadar dikkatli bir gazeteci olduğunu yaptığı söyleşilerden anlıyorum. Özellikle Mehmet Yılmaz'ın pişkin pişkin inkâr edeceği (veya bizler önemsiz olduğumuz için sahiden hatırlamayabileceği) belli olan bir durumu onun önüne koyarken bu yanlışa düşmemiş olmasını dilerdim.