6 Haziran 2014 Cuma

Ses kayıtları ("tapeler") üzerine yazılar

17 Aralık operasyonundan sonra ortaya dökülen ses kayıtlarının "montaj" olduğunu ispatlamak için iktidarın propaganda makinesi yoğun çabalar gösterdi. Ben de kendimce, kayıtların sahte olup olamayacağını, montajsa, bunun içeriği değiştirip değiştirmediğini araştırdım. Özellikle iktidar medyasının kayıtların bir şekilde sahteliğini kanıtlamak için yaptıkları, yapmadıkları, kısa süre içinde, kayıtların doğruluğuna dair en güçlü kanıtlar haline gelmeye başladı. Teknik analizler, olgulara dayalı akıl yürütmeler içeren birkaç yazıyla, ses kayıtları konusunda kesin bir kanıya vardım ve bunları yayımladım. Üstünden zaman geçtikten sonra konuyla ilgilenenlerin yazıları toplu halde bulması daha yararlı olur diye linkleri buraya -tarih sırasıyla- topladım; işte:

Sahici mi sahte mi - Uzun bir gece
En gelişmiş stüdyo - Bu nasıl haber?
Çürütecek ayrıntı bizzat çürük
Ses kayıtları raporu - Bizi aptal yerine koymayın
Amerikalı uzmanlar maalesef fos çıktı
Kayıtların ABD macerası - Rezilliğin ileri aşaması
Star'dan yeni rapor - Yalan alışkanlık yapıyor

Bu yazıları okursanız, kayıtların sahiciliği-sahteliğiyle ilgili tartışılacak hemen hiçbir unsurun bulunmadığını göreceksiniz. Bir tek noktayı burada tekrar vurgulayayım: Telefon kayıtlarının sahteliği, çok kolayca kanıtlanabilir. Bunun için, o saatte öyle bir görüşmenin yapılmadığını belirlemek, görüştüğü ileri sürülenlerin yerini, o sırada ne yaptığını saptamak yeterli. Yani uzun teknik analizlere gerek yok.